Upptäck anläggningen

Välkommen till Sand Golf Club

Sand Golf Club öppnades 2005 då ett par entusiastiska entreprenörer beslutade sig för att omvandla en gammal potatisåker till en av nordens bästa golfbanor. De välrenommerade golfbanearkitekterna Arthur Hills och Steve Forrest fick uppdraget att designa denna unika skapelse. De fick tillgång till en plats med ren sandjord som ger den ultimata förutsättningen för att bygga en högklassig bana av bästa internationella USGA standard. En links bana av högsta klass. Sand har fem olika tees 46, 52, 57, 63 och 67 vilket ger alla spelare möjlighet att välja sin egen utmanande golfupplevelse. Banan mäter från 4540 meter till 6670 meter. Banan har redan fått flera fina, stora utmärkelser under sin korta livslängd.

Boende

Bo bekvämt på golfbanan i någon utav våra 63 bäddar. Du kan välja på att bo i vårt Golfhotell eller Torpet. I Golfhotellet har vi moderna dubbelrum med balkong och utsikt över 12:ans fantastiska golfhål. Här sover du i bekväma enkelsängar som lätt kan sättas ihop till dubbelsäng.
Du kan även bo mysigt i Stora eller Lilla Torpet. På varje våningsplan finns det gemensam dusch och wc. Båda byggnaderna ligger i anknytning med klubbhus, restaurang, första tee och range.
I samtliga rum finns tv och trådlös internetuppkoppling och som hotellgäst har du tillgång till klubbhusets faciliteter såsom bastu, gym, relax, loungeavdelning och restaurang.

Klubbhus

Klubbhuset är modernt inrett med stora ytor och ljuvlig stämning.
Det består av reception, restaurang med en härlig terass, fina konferensmiljöer, trendig golfbutik samt bastu och gym. Välkommen in att umgås med oss efter rundan.

Välkommen till en golfupplevelse utöver det vanliga.