Tävla på Sand Golf Club

Kommande tävling 10-11 augusti

Klubbmästerskapet

Två dagars tävling för Herrklass, övriga klasser spelar på söndagen. Det finns även en hcp-klass

Tävlingsinformation:

För att det ska bli en klass måste det vara minst 5 deltagare. Klubbmästare och klassvinnare är den dam & herr som har bäst brutto score, alltså inget hcp. Då H30 & Herr-klassen spelar från tee 63 så kan man delta i båda klasserna samtidigt, alltså kunna bli klassvinnare & även KM vinnare.

Herr-klassen startar rond 1 på lördagen 09.00, löpande start. Övriga klasser samt rond 2 för herrklassen startar med löpande start från kl 09.00 på söndagen. Anmäl dig via min golf.

Kommande tävling – 15 augusti 2024

International Pairs

International Pairs är världens största pargolftävling för amatörer!

Mer än 100 000 golfare spelar varje år kvaltävlingar i över 30 länder på 5 kontinenter. I Sverige kommer 25 kvaltävlingar att spelas runt om i landet i år.

Vår tävling genomförs som Pairs+, vilket är ett nytt exklusivt koncept från Pairs, som innebär att det finns en representant på plats som ser till att göra dagen extra festlig. Bland annat lovar de att ta med sig ett presentkort till en golfresa till Royal Óbidos i Portugal, som de lottar ut direkt efter prisutdelningen bland alla närvarande.

Vi kör kanonstart med start kl 10 och vi spelar fyrboll bästboll.

International Pairs utlovar dessutom ett mycket bra prisbord, som genom nya spännande partners har fått en uppgradering i år. Det vinnande paret kommer att vinna äran att representera klubben vid den svenska finalen, som spelas på spektakulära Sand Golf Club 12 september 2024. Det blir en både trevlig, exklusiv och mycket spännande final med möjlighet att kvala till en ännu större upplevelse, nämligen världsfinalen, där man spelar med och mot par från hela världen.

Världsfinalen kommer att äga rum 30 september – 4 oktober 2024 på Teneriffa – resa och det mesta annat ingår. En upplevelse för livet!

Om ni planerar att göra en hole-in-one den här säsongen är det här dagen. Gör det i så fall på hål 17. Här har vi ett hole-in-one-pris utöver det vanliga.

Tillsammans med sina partners har Pairs satt ihop en resa till Portugal, en resa som inkluderar både golf och vin av allra högsta kvalitet. Som deltagare i International Pairs deltar du automatiskt i ett stort lotteri, där du bland annat kan vinna ett Wild Card till den svenska finalen, en golfvistelse i Portugal och greenfee på några av Danmarks och Sveriges allra bästa golfbanor.

Det spelas i en klass, Handicapgränsen är 54 och högsta handicap som får tillgodoräknas är 36. Spelhandicap multipliceras med 0,85. En spelare i paret måste ha fyllt 18 år senast på dagen för Sverigefinalen för att få delta.

Du kan läsa mer på deras hemsida: internationalpairssweden.com

Startavgift: 300 kr/person.
Tävlingsgreenfee: 550 kr.

Tävlingskalender

Se årets kommande tävlingar

Via vår tävlingskalender så ser du hela årets planerade tävlingar som spelas på klubben så att du kan boka in dem i god tid.