Bli en del av Herrgolfen

Varje onsdag är det Herrgolf på Sand GC.

Tävlingen är öppen för medlemmar och gäster, herrseniorer med officiellt hcp. Tävlingen kan spelas när som helst under dagen med valfri spelpartner. Reserverade tider 14:00-16:50 varje onsdag, OBS ny veckodag. Tider kan bokas via Sweetspot. Första speldatum är onsdag 17 (om banan har öppnat) och sista är onsdag den 25 september. Finalen spelas lördagen den 28 september.

Regler

Hur herrgolfen fungerar

Herrgolfen är en av klubben officiellt godkänd tävling och spelas över 18 hål. Nytt för i år är att vi har A och B klass, hcp +8 till 11,4 tillhör A-klassen och 11,5 och uppåt följaktligen B-klass. Detta gäller såväl på onsdagar som på finalen samt Eclectic tavlan.

När du skall spela Herrgolf anmäler du dig i receptionen och skriver in dig på startlistan. Är du med på Running Eclectic finns du med på listan med golf-id. Du betalar 100 kr i startavgift med swish (nr 123 288 51 50, uppge golf-id) Gäster betalar greenfee utöver startavgift.

Spelform: Slaggolf.

Ordinarie herrtee är 57, men det är tillåtet att spela från tee 63 eller 67.

Herrar 70+ får välja att spela från tee 52, samt 75+ kan välja Tee 46. Åldersgränsen gäller att man fyller under innevarande år.

Använd slopen för att se det antal slag du får spela på, gäller Herrgolf tävlingen.

Signerat scorekort skall lämnas efter rundan i brevlådan som finns i receptionen märkt med Herrgolf.

Running Eclectic

Tävlingsform och upplägg

Vi kommer inte att ha några fysiska tavlor i år heller. Era korrekt förda inlämnade scorekort är det som redovisas digitalt. Vi kommer att rapportera ställningen på digitala Eclectictavlan minst var fjärde vecka under säsongen. Under september kommer vi att utöka rapporteringen inför finalen.

Vill du vara med på den digitala Eclectictavlan från början så du inte missar någon birdie ska Du anmäla dig innan den 15 april.

Anmälan till Running Eclectic kan endast ske genom att swisha 150 kr till 0727-14 24 54, Jesper Kågefors. Glöm ej att ange namn och golf-id.

Running Eclectic är endast för medlemmar i Sand GC. Eclectic kostnaden är en engångsavgift.

Finalen spelas den 28 september. OBS! För att kunna delta i finalen måste Du ha anmält dig till Running Eclectic senast den 23 juni.

Herrgolfens sponsorer har betalat Running Eclectic och startavgifter för årets tävlingar!

Herrgolfen söker ständigt efter nya sponsorer

Du som vill vara med och sponsra kontakta gärna:

Patrik Olsson

patrikpop26b@icloud.com