Greenfee & Gästinfo

Information inför ditt besök

Vi använder oss av bokningssystemet Sweetspot som gör att priset på greenfee kommer att variera i förhållande till efterfrågan. Du bokar din starttid via Sweetspots app eller hemsida (se länkar nedan). Det går också bra att boka genom att maila info@sandgolfclub.se eller ringa 036-308308.  Priset varierar mellan 450 till 1200kr beroende på efterfrågan.

Vi erbjuder även dagsgreenfee hos oss då får du spela så mycket du vill på en och samma dag. Priset för dagsgreenfee är 1295kr måndag till fredag. Lördag, söndag och helgdagar är heldagsgreenfeen 1449kr, maj och september 1549kr. För att genomföra en bokning med tillhörande heldagsgreenfee ber vi dig att höra av dig till oss.

Vill du ge bort en golfupplevelse i present? Klicka HÄR för att köpa presentkort.

Dagsgreenfee

Spela hur mycket du vill på en och samma dag.
Måndag – Fredag 1295:-
Lördag, söndag och helgdagar 1495:- (maj och september: 1595:-)
Maila eller ring oss gärna för att administrera en sådan här typ av bokning.

Golfbilshyra

Gäst 500 kr
Läkarintyg 300 kr

Medlemmar har olika pris på bil beroende på medlemskap.

Förare måste ha giltig körkort (behörighet B).

Banchefen kan med kort varsel införa förbud mot golfbilar.

Golfköping

Medlemmar i Golfköpingsklubbarna Jönköpings GK, A6 GK, Gränna GK, Götaström GK, Hook GK, Ryfors GK, Skinnarebo G&CC och Wiredaholm GK spelar för ett reducerat greenfeepris. Under 2023 kommer golfköpingsgreenfeen vara en procentsats, 20%, i rabatt på ordinarie greenfee.  Rabatten gäller följande tider:

Måndag – Fredag 07.30-13.00

Lördag – Söndag 15.00-20.00

Golfköpingsrabatten gäller ej vid redan nedsatta priser, vid tex. ”Sommargreenfee” eller ”Höstgreenfee”.

Är du junior (född 2007 eller senare) och medlem i en golfköpingsklubb gäller greenfee 100 kronor.

Dåligt väder

Vid extrema väderförhållanden då banan förklaras ospelbar, av Banchef, delas tillgodokvitto ut för det spel som ej kunnat fullföljas. Detta gäller ej om spelaren själv tycker banan är ospelbar. Tillgodokvitto kan ej lösas ut mot kontanter.

Greenfee Juniorer

Juniorer upp till 21 år (född -02 och tidigare) får 50% rabatt på greenfeen.

Greenfeecheckar

Godkända checkar är SGF-greenfeecheckar, Svenska Golfkuponger samt Sand Golf Clubs egna greenfeecheckar och presentkort. Småland Golfförbunds greenfeecheckar gäller ej som betalning av greenfee.

Frikort & förtjänsttecken

Innehavare av SGF’s förtjänsttecken: Guldmärke, Elitmärkte, Guldklubba och Silvermärke bereds spel enligt SGF’s policy.
Utöver detta deltar Sand Golf Club inte i utbytet med introduktionskort.

PGA-medlemmar

erbjuder dig som har PGA-kortet 1 fri runda/år alternativt 2 fria rundor/år vid medtagande av minst 2 st fullt betalande greenfeegäster.
Spelare som omfattas av erbjudandet måste föranmäla sin ankomst till receptionen minst 1 dag innan spel samt ta med sitt kort.

Greenfeekontroller

Kontinuerlig greenfeekontroll sker. Den som ertappas med att spela utan att ha erlagt gällande greenfee debiteras med dubbel greenfee och rapporteras till sin hemmaklubb.