En golfanläggning utöver det vanliga

Välkommen att trivas här

Golf på Sand GC är mer än bara en golfrunda. Det beror nog på att vi älskar att ge dig service, vår böljande natur, banan är rolig att spela och att vi alla gemensamt skapar så god sammanhållning och trivsel på vår anläggning.

Vi fortsätter att satsa på banan, restaurangen ger en bra smakupplevelse och vi påbörjar en förbättring av anläggningen i sin helhet. Vi har högt ställda mål på oss själva och det gör att vi ska vara en av Sveriges bästa golfupplevelser även gällande våra medlemskap.

Medlemsinformation

Presentkort

Ge bort en upplevelse utöver det vanliga

Presentkortet går att använda ett år framåt på greenfee, golfpaket, hotell, golfbil, restaurang eller i shopen. En perfekt present att ge bort till nära och kära golfnördar.

Aktieägare

Bli delägare i Sand Golf Club

Som aktieägare i Sand Golf Club får du inte bara tillgång till en av Sveriges absolut bästa golfanläggningar. Du blir även delägare av hela anläggningen, hotellverksamheten, klubbhuset samt marken som banan ligger på.
En aktie i Sand är så mycket mer än bara golfspel, det är en investering.

Måndagsgänget

Bli en del av ett fantastiskt gäng

Måndagsgänget är en ett gäng daglediga herrar som träffas på banan varje måndag året runt. Under golfsäsongen spelar vi en 9-håls serietävling med första start kl. 13:00. Segraren i en deltävling får 5 poäng, tvåan 4 osv. Ingen startavgift.

Anledning till att vi nöjer oss med 9 hål är att dagen börjar med samling och morgonkaffe kl. 08:30 för att under förmiddagen göra underhållsarbeten på banan. Arbetet avslutas kl. 12:00 med gemensam lunch för den som vill. Förmiddagsfikat bjuder klubben på, lunchen står man för själv.

Om du inte har tid, ork eller lust att vara med på förmiddagen är du välkommen att vara med och spela.

Har du frågor om måndagsgänget är du välkommen att kontakta via knappen nedan.

Vår historia

Det började på en potatisåker

Sand Golf Club öppnades 2005 som ett resultat av en passionerad vision från ett par entreprenörer som ville omvandla en potatisåker till en av nordens mest framstående golfbanor. Drivna av entusiasm och en önskan att skapa något extraordinärt anförtroddes det prestigefyllda uppdraget att forma denna unika skapelse åt de hyllade golfbanearkitekterna Arthur Hills och Steve Forrest.

Genom att använda sina exceptionella färdigheter och kreativitet gav Hills och Forrest liv åt Sand Golf Club genom att skapa en bana av internationell USGA-standard. Platsens karakteristiska sandjord, ett unikt inslag, skapar en bas för en bana som inte bara uppfyller utan överträffar förväntningarna för golfentusiaster.

Med ett öga för detaljer formade arkitekterna varje hål för att utmana spelarens skicklighet och erbjuda en varierad och mångsidig golfupplevelse. Sand Golf Club är inte bara en plats att spela golf, det är en resa genom skickligt utformade fairways och strategiskt placerade bunkrar, omgiven av den lugnande naturen och de vackra kullarna som ger en perfekt ram för en golfrunda.

För de som söker en golfbana där varje moment är en unik upplevelse och varje sving möter en konstfull design, är Sand Golf Club mer än bara en golfdestination - det är ett mästerverk på nordisk mark. Här, mitt i sanden, växer passionen för golf och naturens skönhet samman för att skapa en plats där varje besökare kan bli en del av denna enastående golfhistoria. Välkommen till Sand Golf Club, en golfupplevelse utöver det vanliga.

Eventkalender

Se vad som händer på klubben

Via vår eventkalender så ser du hela årets planerade event som händer på klubben så att du kan boka in det i god tid.